Obchodní podmínky
Účinnost od: 15. 10. 2025
Prodejce: Gastronaut s.r.o., Bílkova 855/19, Praha 1 – Staré Město, 110 00
IČO: 290 56 454, zapsaná u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 163410
E-mail: podoli@restauracepodolka.cz
Telefon: +420 774 115 166
Web: www.restauracepodolka.cz
Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti mezi Prodejcem a kupujícím – fyzickou osobou, která zboží nakupuje pro svou osobní spotřebu (dále jen „Zákazník“), v souvislosti s nákupem zboží či služeb přes portál www.restauracepodolka.cz (dále jen „Portál Podolka“).
I. Úvodní ustanovení
- Tyto VOP jsou nedílnou součástí každé smlouvy uzavřené mezi Prodejcem a Zákazníkem prostřednictvím Portálu Podolka (dále jen „Smlouva“).
- Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Po uzavření je uložena u Prodejce a není veřejně přístupná.
- Individuální ujednání v nabídce či akční podmínky mají přednost před těmito VOP.
- Prodejce může VOP jednostranně měnit. O změně informuje na Portálu Podolka. Uzavřením nové Smlouvy Zákazník potvrzuje, že se seznámil s aktuální verzí VOP.
- Prodejce může kdykoli ukončit prodej zboží či poskytování služeb na Portálu Podolka.
II. Nabídka a ceny
- Nabídka zboží a cen na Portálu Podolka je nezávazná a má informativní charakter.
- Ceny jsou konečné, uvedené v Kč, včetně všech daní a poplatků.
- U produktů označených jako „Na dotaz“ není dostupnost garantována – výroba či dodání závisí na aktuálních kapacitách.
- Slevy a akční nabídky jsou poskytovány v rámci marketingových kampaní nebo při zvláštních příležitostech. Jsou časově omezené a slevy se mezi sebou nesčítají; vždy se uplatňuje ta pro Zákazníka nejvýhodnější. Prodejce si vyhrazuje právo akci kdykoli upravit nebo ukončit.
III. Uživatelský účet
- Při registraci i objednávce je Zákazník povinen uvádět pravdivé údaje a v případě změny je aktualizovat.
- Přístup do účtu je chráněn heslem; Zákazník je povinen zachovat tyto údaje v tajnosti.
- Dostupnost účtu nemusí být nepřetržitá (údržba, výpadky apod.).
IV. Uzavření smlouvy
- Odesláním objednávky na Portálu Podolka činí Zákazník návrh na uzavření smlouvy.
- Smlouva je uzavřena až okamžikem odeslání potvrzovacího e-mailu Prodejcem.
- Prodejce si vyhrazuje právo objednávku odmítnout nebo potvrdit pouze částečně – o tom informuje e-mailem.
- Zákazník souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku. Náklady spojené s jejich použitím si hradí sám.
V. Dodání zboží
- Prodejce dodává zboží výhradně po Praze; mimo Prahu pouze po předchozí domluvě.
- V případě dovozu předává Prodejce zboží u prvních dveří (tj. prvních uzamykatelných dveří objektu).
- Závoz na konkrétní místo určení uvnitř prostor je možný jen po předchozím odsouhlasení místa dodání Prodejcem.
- Zákazník je povinen zboží převzít. Nepřevezme-li je bez řádného důvodu, může být účtován storno poplatek dle čl. VI.
- Daňový doklad je zasílán elektronicky na e-mail uvedený v objednávce.
VI. Změny a zrušení objednávky
- Objednávka je pro Zákazníka závazná po odeslání.
- Zrušení objednávky je možné nejpozději 48 hodin před plánovaným dodáním. Pozdější zrušení již není možné; lze pouze po vzájemné dohodě změnit čas nebo adresu doručení.
- Pokud Zákazník objednávku bez zrušení nepřevezme, vzniká Prodejci nárok na úhradu nákladů ve výši 300 Kč (příprava a expedice).
- V případě marného doručení nebo zpoždění do 10 minut z důvodů na straně Zákazníka může být účtována smluvní pokuta dle bodu 3.
VII. Víkendová výroba
- Víkendová či sváteční výroba je možná pouze po předchozím oboustranném odsouhlasení.
- Příplatek činí 800 Kč za každou zakázku a je doúčtován po potvrzení víkendové výroby.
- Rozsah výroby a účtování bude vždy uveden v potvrzení objednávky.
VIII. Platební podmínky
- Cenu zboží může Zákazník uhradit:
- online platební kartou (platební brána),
- kartou či hotově při převzetí,
- na fakturu (pouze po předchozím schválení Prodejcem, splatnost 14 dnů).
- Vlastnické právo ke zboží přechází na Zákazníka až po úplném zaplacení.
- Prodejce není plátcem DPH.
IX. Odstoupení od smlouvy
- Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
- Odstoupení lze provést e-mailem nebo dopisem; Prodejce potvrdí jeho přijetí.
- Z povahy sortimentu nelze odstoupit zejména od smlouvy na:
- zboží podléhající rychlé zkáze nebo krátké době spotřeby,
- zboží upravené na přání zákazníka,
- zboží v zapečetěném obalu, které bylo po dodání otevřeno z hygienických důvodů,
- zboží, které bylo nevratně smíseno s jiným.
- Při odstoupení Prodejce vrátí platbu do 14 dnů od přijetí vráceného zboží.
X. Reklamace a práva z vadného plnění
- Zákazník je povinen zboží při převzetí zkontrolovat.
- Reklamaci lze uplatnit na adrese Podolské nábřeží 2036/1, Praha 4 nebo e-mailem na podoli@restauracepodolka.cz.
- U čerstvých surovin určených ke spotřebě do 24 hodin je nutné vady reklamovat do 24 hodin od převzetí.
- Reklamace je vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění, pokud se nedohodne jinak.
- Podrobnosti stanoví reklamační řád dostupný na Portálu Podolka.
XI. Odpovědnost a provoz e-shopu
- Prodejce nenese odpovědnost za výpadky Portálu Podolka způsobené vyšší mocí nebo technickými okolnostmi.
- Dostupnost zboží závisí na skladových zásobách.
- Obsah Portálu Podolka (včetně fotografií) je chráněn autorským právem; obrázky mohou být pouze ilustrativní.
XII. Tabák, alkohol a vybrané zboží
- Alkoholické nápoje a jiné produkty s věkovým omezením jsou prodávány pouze osobám starším 18 let.
- Prodejce je oprávněn požádat o ověření věku při převzetí.
XIII. Ochrana osobních údajů
Zpracování osobních údajů se řídí samostatným dokumentem „Zásady ochrany osobních údajů“, který je zveřejněn na Portálu Podolka.
XIV. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)
Pokud dojde mezi spotřebitelem a společností Gastronaut s.r.o. ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu u subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů:
Česká obchodní inspekce (ČOI)
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
E-mail: adr@coi.cz
Web: https://adr.coi.cz
Spotřebitel může rovněž využít platformu pro on-line řešení sporů (ODR) Evropské komise:
👉 https://ec.europa.eu/consumers/odr
Společnost Gastronaut s.r.o. není vůči spotřebiteli vázána žádnými kodexy chování dle § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
V případě dotazů či připomínek se na nás můžete obrátit na adrese podoli@restauracepodolka.cz – většinu situací rádi vyřešíme osobně a bez zbytečné byrokracie.
XV. Doručování
Veškerá korespondence se zasílá e-mailem na adresu uvedenou v objednávce, případně doporučeně poštou. E-mail se považuje za doručený okamžikem přijetí na server příchozí pošty.
XVI. Rozhodné právo a závěrečná ustanovení
- Právní vztahy mezi Prodejcem a Zákazníkem se řídí právním řádem České republiky.
- Spory rozhodují české soudy místně příslušné podle sídla Prodejce.
- Pokud je některé ustanovení neplatné, nahrazuje se ustanovením významově nejbližším.
- Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 15. 10. 2025.